Van lange dagen naar heelijke weekenden! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Myrthe Nijsten - WaarBenJij.nu Van lange dagen naar heelijke weekenden! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Myrthe Nijsten - WaarBenJij.nu

Van lange dagen naar heelijke weekenden!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

01 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Sawa dee ka,

Hier ben ik dan eindelijk weer naar twee weken! Voor al die lieve familieleden die smeken om een kleine samenvatting van de afgelopen twee weken...

De eerste werkdagen zitten erop als GRO (guest relationship officer). Het is pittig en moet enorm wennen aan de cultuur. Erg leuk maar soms ook erg vermoeiend. Als je je collega's iets vraagt je krijgt altijd het antwoord JA, maar of ze nou echt JA bedoelen dat weet je nooit.. heel verwarrend en soms erg lastig! Aangezien mijn echte manager overgeplaatst is naar een ander hotel word ik begeleid door een jongen die zelf pas 3 maanden in het hotel werkt. Erg lastig soms want hij vindt het werk namelijk zelf niet zo leuk dus in uitleggen en het uitstralen van enthousiasme is soms ver te zoeken. Het pittige is als mijn collega vrij heeft ben ik de enige GRO die bepaalde dingen kan uitvoeren want andere taken doorspelen daar doen ze blijkbaar niet aan haha.
Best pittig en de afgelopen week al meteen twee dagen van 12 uur gemaakt.. dat is niet niks kan ik je zeggen!

ZO nu zal ik stoppen met klagen en verder vertellen over mijn ervaringen de afgelopen weken.
Zo kom je natuurlijk ook in aanraking met aparte gasten. Zo moest een man van in de 40 toch echt mijn 06 nummer hebben toen ik aan het werken was als serveerster in de club lounge... jep AHUM.. ik dacht hetzelfde...
En een andere gast wilde toch wel zeker weten of het water dat we serveerden of dat dan ook echt alcohol vrij was?!

Het kantine eten is erg apart zullen we zeggen. Zo krijg je namelijk regelmatig curry's voorgeschoteld met een hele kippenpoot erin. En ja dan bedoel ik dus inclusief de tenen! Gelukkig heb ik op 2 min loopafstand een supermarkt waar ze dagverse maaltijden hebben klaarliggen en die ze daar gemakkelijk voor je kunnen opwarmen!
Het eten in de stad is echt heerlijk. Only sometimes a little bit to spicy.. ik kan je zeggen dat voel je de dag erna wel... (mensen die vaker spicy eten snappen nu wat ik bedoel HAHA)

Afgelopen weekend een heerlijk weekend gehad. Vrijdag en zaterdag op stap geweest met mijn braziliaanse collega en haar vrienden. Helemaal top kan ik je zeggen en vandaag naar de weekendmarket geweest met mijn thaise collega.
Het enige minpuntje was het uiteindelijk gestolen worden van mijn telefoon en dat ik dus al mijn contacten, muziek en foto's kwijt ben. Erg balen dus!
Voor de mensen die geen facebook hebben: Ik heb mijn nederlandse simkaart wel nog en die zal het hopelijk weer gaan doen als ik in Nederland ben (hij was te groot voor in mijn nieuwe telefoon en bijknippen durfde ze niet) .. ik wacht dus lekker tot in NL. Voor nu heb ik dus een thais nummer. Als je het graag wil hebben stuur mij dan even een fb berichtje of een email zodat ik ook jouw nummer weer heb! :)

Morgen kan ik weer aan de slag, moet nog even wat zin maken haha!
Gelukkig heb ik voor deze maand een leuk vooruitzicht aangezien mijn tante, oom, neefje en nichtje me uit maleisie komen bezoeken! Heb er ontzettend veel zin in!
Mijn vader heeft ook al zijn tickets zo ongeveer geboekt en hij zal eind april komen!

Tot gauw en een hele dikke knuffel en veel liefs uit BANGKOK

  • 01 Maart 2015 - 20:03

    Tineke Biermans :

    Fijn en leuk weer wat te lezen van je.
    Shit dat ze je telefoon gestolen hebben. Is natuurlijk lastig maar gelukkig kunnen we je toch volgen via Facebook en hier.
    Lieve groet vanuit Spaubeek.
    P.s tijd voor in het boek te lezen zul je wel niet hebben he? Haha

  • 02 Maart 2015 - 14:57

    Vera:

    Hoi Myrthe,
    Shit van je gestolen telefoon. Vraag je je vader toch om een nieuwe mee te nemen als hij over ruim 1 maand komt.
    Spicy food, tja de volgende dag een brandende ;):):)

    Een beetje erg rommelige organisatie lijkt het werken in het hotel wel. Het word vast beter.
    De foto's op fb van je uitgaans leven zijn mooi en vol glamour.

    Bhalve dat het voorjaar moet gaan worden(het waait knoerhard en temperatuur van 8 C) en de typische maartse buien, is het leven nog altijd hetzelfde:):):).

    groetjes uit Baek

  • 05 Maart 2015 - 14:33

    E.Vanes:

    Hallo Myrthe,

    Blij weer iets van je te horen.
    Het lijkt me dat je het niet gemakkelijk hebt.Een beetje rommelige omgeving daar in het hotel.
    Jammer van je telefoon en vooral dat je alle gegevens kwijt bent.
    Maar ik merk,dat je wel opgewassen bent tegen alles wat je overkomt.
    Leuk dat je familie op bezoek komt en prachtig dat pa eind april je komt opzoeken.
    Het voorjaar is opkomst.Zondag wordt het hier 17!!gr.Ik zie dat het nu in Bankok 31 gr.is en heiig.
    Myrthe hou je taai en tot de volgende keer.
    Groeten van Jeannie.

    Opa

  • 09 Maart 2015 - 14:57

    Caroline:

    Hallo lieve schat.
    Heerlijk om je belefenissen te lezen. Zo blijven we goed op de hoogte. Zoals bekend is het erg hard werken in het hotelwezen. Hoop dat je er veel van leert en toch kunt genieten. Het cultuur verschil is inderdaad een extra handicap op allerlei gebied.
    Geniet van je vrije tijd er valt genoeg te zien en te beleven. Je leeft maar een keer.
    Bende weekend was top. Super weer en leuk gezelschap. Mooi huis en overheerlijk eten.
    Tot schrijfs. Heel veel lieve groeten en dikke knuffels

    Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 14 Feb. 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 3384

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 06 Augustus 2015

Welcome to Bangkok

Landen bezocht: